EM-bomben briserade

Ett litet sorl hördes från den annars knäpptysta skara journalister som sökt sig till presskonferensen där EM-truppen presenterades. Henke Larsson till EM! Ett mycket glädjande besked, hoppas bara att han verkligen har hittat motivationen igen efter de senaste årens landslagsdiss. Jag tror en motiverad Henke kan göra underverk i EM. Han har varit duktig i HIF under säsongen och även innan i Uefacupspelet, och det skulle inte förvåna mig ett dugg om han höjer sig ytterligare några nivåer under EM. Han är trots allt de stora matchernas man, det har han bevisat otaliga gånger.

I övriga var det inga större överraskningar även om jag kan ha en del åsikter angående uttagningen av vissa spelare, t ex Daniel Andersson. Finns det verkligen ingen bättre? Klart det finns, men nu får vi verkligen hoppas att han kan höja sig otaliga nivåer i landslagströjan.

Som helhet känns det som om laget blir starkare ju längre fram i lagdelarna man kommer. Anfallet är i världsklass, inget snack om den saken. Mittfältet ser ok ut, inget att vara jätteorolig för. Backlinjen då? Inte så skräckinjagande kanske och enligt mig den i särklass svagaste lagdelen. Hoppas bara att Mellberg & Co kan stoppa kvicka spelare som Torres mfl. Jag tror de kan få lite problem med det men jag hoppas innerligt att jag har fel. Det gäller att hela laget hjälps åt och försöker underlätta för backlinjen genom att vara aggresiva och vinna bollen innan den hamnar där. Lyckas man med det kan det gå riktigt bra för Sverige. Tillsist har vi målvakterna. Ingen håller världsklass och har inte övertygat på slutet såpass att jag känner mig trygg. En nivåhöjning krävs även här. Ut och träna grabbar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0