Tro det eller ej...

..... men snubben håller på att skriva sitt livs första blogginlägg!!

Om någon mot förmodan skulle läsa det jag skriver kan jag informera om att jag kommer delge mina synpunkter vad gäller (som rubriken anger) extremt intressanta saker som sport, då framförallt fotboll och Allsvenskan. Utöver sport kommer här även kunna läsas om diverse andra intressanta saker, helt enkelt  det jag känner för att dela med mig av.

Vem är det som skriver det här? Jo, snubben är 24 år gammal och pluggar ekonomi på Högskolan i Gävle. Meningen är att sommaren 2009 ta en magisterexamen i ekonomi med inriktningen marknadsföring, vilket hittils har gått enligt planerna. Vid sidan om studierna jobbar jag sedan drygt två år tillbaka extra i en livsmedelsbutik då det finns tid över för detta.

Jag är född och uppvuxen på underbara Södermalm i Stockholm där jag bodde fram tills sommaren 2005 då studierna, men framförallt kärleken, förde mig norrut till Gävle. Nu bor jag i en 3:a här uppe i norrland tillsammans med min underbara sambo.

Som ni antagligen redan räknat ut är ett av mina (och lyckligtvis min flickväns också) största intressen sport, framförallt fotboll. Mitt hjärta är svartgult och tillhör sveriges anrikaste indrottsförening Allmänna Idrottsklubben, AIK. Denna förening följer jag i vårt och torrt, i med- och motgång. Jag gläds när de vinner och sörjer när de förlorar. Med AIK har jag upplevt både underbara stunder och stunder av förtvivlan. Att få uppleva ett SM-Guld och sedan ett Champions League-äventyr är få förunnat och känslan är svår att beskriva. Likadan var känslan, fast åt det motsatta hållet, då AIK trillade ur Allsvenskan. När detta var ett faktum, när dommaren blåste av matchen och det var definitivt, spred sig ett stort tomrum. Första tanken var att det här kan bara inte hända. AIK i Superettan finns ju inte! Lyckligtvis blev det bara ett år i Superettan innan AIK tog steget tillbaka till fotbollens finrum. Detta är nu historia och AIK är med på allvar igen för att försöka spela hem guldet dit det hör hemma.

Mina fotbollssympatier delas inte av min kära sambo då hennes lag är Gefle IF, vilket är helt naturligt då hon kommer härifrån. Då jag bor i Gävle sedan 2005 kan man säga att Gefle IF har blivit mitt "andralag" i Allsvenskan (finns dock bara ett lag i hjärtat och ni vet vilket) liksom Brynäs IF blivit i ishockeyn då AIK som bekant tyvärr inte spelar i Elitserien, för tillfället. Jag hoppas på en snar uppgång så att AIK är där de hör hemma även inom ishockeyn.

Har föreläsning kl 08:15 imogron så det får vara allt för den här gången! Mer kommer......

Arrivederci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0