4:e raka ikväll

Fjärde raka segern ikväll, 2-0 över Malmö hemma på Råsunda. Fick för mig i morse att jag skulle åka ner till Stockholm för att se matchen men gjorde till slut inte det utan såg den på TV istället. Jag måste säga att AIK har grymma fans. Själv har jag stått otaliga gånger på Norra Stå och sjungit och upplevt stämningen på plats. Den här gången blev det som sagt från läktarplats men det gick rysningar genom kroppen när sången från Norra strömmade ut ur TV-högtalarna. Mäktigt!

Spelmässigt var inte första halvlek vad jag hade hoppats på även om jag tycker AIK var det bättre laget. Ett mål på straffen hade inte varit oförtjänt tycker jag. I andra var det inget snack om vilket lag som ägde matchen. Malmö fick knappt låna bollen och AIK var klart bättre. Det som saknades var dock de heta målchanserna som lyste med sin frånvaro. Vad kan man göra åt det? Jo, sätta in CH såklart! Vilken kille! Komma in och vara direkt avgörande för AIKs vinst. Kan det även vara vändningen för Khari? Tycker inte att han hittils har presterat det jag hoppats på men hoppas målet är vändpunkten för han är i grund och botten en väldigt bra fotbollsspelare som kan vara nyttig för AIK. Bytena var två väldigt bra drag av firma Norling-Novakovic. Ödmjuke Norling sade dock på presskonferencen efteråt att det helt och hållet var Nebos idé och gav honom all kredit genom att förklara AIKs seger med orden: -"Vi har världens smartaste fotbollstränare på bänken............och det är inte jag, det är Nebojsa"! 

Hoppas AIKs segersvit fortsätter även efter EM-uppehållet! Ser fram emot en riktigt trevlig fortsättning!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha, inte för att låta sådär negativ som man kan göra ibland, men tyvärr blir det nog inte många fler. fast jag hoppas :)

2008-05-12 @ 13:04:38
URL: http://lajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0