Innebandytorsdag

Torsdag och innebandy har hört ihop på sistonde. Jag och lite andra snubbar har börjat spela innebandy en gång i veckan och idag spelade vi för tredje gången. Lika trevligt som alltid trots en del tufft spel och en hel del prestige då ingen av oss nio som var med idag tycker om att förlora. Efter bandyn var det tänkt att jag och en kompis skulle spela badminton men det var tyvärr inget som var möjligt att genomföra. Detta på grund av att jag med ca 5 sekunder kvar av 1,5 timmars innebandyspelande trampar snett och stukar foten. J**** S***! Ont som fasen i foten stapplade jag hem tillslut och slängde mig i soffan framför TVn och tyckte synd om mig (vilket jag gör fortfarande). 

Det har ju som bekant spelats allsvensk fotboll idag och det bjöds på en riktig skräll på Starke Arvids Arena, Ljungkile - Elfsborg 1-0. Underbart! Min teori är att Elfsborgsspelarna redan var trötta då de anlände till matcharenan efter att förmodligen irrat runt en bra stund innan de slutligen hittade fram. Jag har nämligen sett Ljungskile möta Uddevalla i DM för några år sedan och den spelades mitt ute i skogen. Efter att ha passerat lite bondgårdar och väldigt massa skog kom vi slutligen fram till en fotbollsplan med lite läktare runt. Det var knappast någon arena så jag tvivlar på att detta var Starke Arvid. Vi gick dock inte förbi någon annan fotbollsplan så möjligtvis ligger den ännu längre bort i skogen, kanske får undersöka saken närmare någon gång då de svartgula stockholmarna kommer på besök. 

Det var allt för tillfället, nu ska jag slappa lite mer och hålla tummarna för AIK imorgon då Trelleborg kommer på besök till Råsunda. Hoppas de får en låååååång resa tillbaka till Skåne!

    


Kommentarer
Postat av: Linda

Högläge och is!!! Till foten alltså.

2008-04-17 @ 22:57:03
URL: http://nurselinda.blogg.se
Postat av: Carro

Lita på Linda, hon har koll vettu=)
Haha bra teori där om elfsborgarna, ligger nog nåt i det.
Nej nu kallar sängen! Godnatt

2008-04-17 @ 23:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0