Fredagsbio + 3 poäng

Fredag igår och jag och sambon gick på bio och såg filmen 21. En mycket bra och sevärd film, en klar 4:a av 5 möjliga. En av de bästa filmerna jag sett på senare tid enligt mig. Rekommenderas varmt!

Innan vi gick ner på stan hann jag se första halvlek av AIK-Trelleborg. Det var inget skönspel från de svartgulas sida men man kunde dock se att potentialen finns i laget och flera gånger var det sista passningen som inte gick fram. I paus ska dock AIK vara glada för det oavgjorda resultatet då Trelleborg haft de hetaste chanserna i första och borde gjort mål. Tack och lov lyckades de inte med det! Andra halvlek kan jg inte uttala mig om men jag blev oerhört glad och lättad när jag precis innan filmen skulle börja surfade in på aftonbladets "mål för mål" på mobilen och såg att Obolo avgjort för AIK. En mycket viktig och välkommen seger. Nu är det bara att ladda för matchen mot IFK på måndag och förhoppningsvis ser vi då ett bättre spel från AIKs sida.

Dagens höjdpunkt är SM-finalen i innebandy mellan AIK och Warberg. Jag hoppas och tror att jag i kväll ska få glädjas åt ett SM-guld för AIK. Senast jag var i Stockholm såg jag AIK-Täby i semifinal nummer 1 där AIK gick segrande. Stundtals var AIK mycket bra och kan de upprepa det spelet tror jag på en väldigt bra chans mot Warberg. Warberg är dock klasser bättre än Täby och ett av Sveriges bästa lag men dit hör även AIK. Fyra finaler på fem år talar sitt tydliga språk. Därtill ska även läggas seger i europacupen. Imponerande!

Imorgon ska vi se Gefle-Örebro på Strömvallen. Trevligt! Hoppas solen skiner och att Gefle vinner, vilket inte alls är omöjligt. Gefle brukar vara starka på hemmaplan och har varit det i år också även om de inte fått alla poäng de förtjänar pga dels olyckliga personliga misstag men i hög grad också pga domaren. Verkar som de skickar allsvenskans absolut sämsta domare till Strömvallen.   

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0