Fotboll är en sjuk sport

Att fotboll är en underbar sport råder det ingen tvekan om, men det är samtidigt en sjuk sport. Det är väldigt väldigt sällan man ser ett lag vinna en match så oförtjänt som IFK Gbg gjorde idag. Direkt på avspark tog AIK kommandot och förde matchen med ett klart spelövertag och skapade betydligt mer än sillstryparna. Ändå står det 2-0 till IFK i paus. Hur kan det vara möjligt? Jo, det berodde på tre saker: två personliga misstag i form av en dundertavla av AIKs målvakt Daniel Örlund och ett uselt försvarsspel av Walid Atta samt en väldigt duktig målvakt i IFK. Bara att citera Bojan i paus: -"de ska vara jävligt glada att de leder"! Efter paus fortsatte AIK dominera men fick inte till det i avslutningarna samtidigt som Kim Christensen fortsatte att storspela. AIK gjorde ingen strålande insats trots att man var klasser bättre än IFK . En spelare var dock stundtals riktigt bra och stack ut från mängden. Hans namn: Bojan Djordjic.

Känslan efter matchen var att 6-0 till AIK hade varit ett mer rättvist resultat, men fotboll är som sagt en sjuk sport. De två senaste matcherna har IFK blivit utspelat av först Gais och idag AIK. Ändå får de med sig 4 sinnessjukt oförtjänta poäng. När ska turen ta slut? Spelar IFK som de gjort på slutet och inte längre har turen med sig kommer de inte ta många mer poäng i årets allsvenska, vilket i sin tur troligen skulle leda till degradering ner i Superettan, ljuv musik i mina öron. Fortsätter turen kan de åandra sidan lika gärna vinna SM-guld, fast då blir det väl som förra året, domarna skänker dem mål i slutet av serien så att de kan vinna.

Som det kanske kan anas av inlägget är jag grymt besviken på resultatet av matchen vilket alla som såg matchen kan förstå. Nu är det bara att ladda om för årets match, hemma mot Djurgården. Då kommer jag att tillsammans med min sambo befinna mig på Råsundas norra läktare och därifrån avnjuta drabbningen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det kan jag faktiskt hålla med om =D tip top, liiiten men naggande god.

2008-04-22 @ 13:23:16
URL: http://candis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0